JOKE LANG!

When I was a student in Baguio, my Ibaloi friends used to bombard me with Kalanguya or rather 'anti-Kalanguya' jokes. I never was able to hold my own around those nasty jokers. :)
So how about this for revenge? Hehehe


INA: Anak, tawagim kha's dadim ta on-akad kha nin ale! (Anak, tawagam man ni daddy'm ta agawid koma.)

ANAK: Mama, Bi-i met i sinmongbat! (Mama, babae met diay simungbat!)

INA: Arah! Agpayso sota sutpetsak ay waray kabit nen tatang mo! Ngantoy kwan nita bii? (Ay apo! Agpayso gayam diay sutpetsak nga adda ti kabit ni tatang mo! Ania kunana diay babae?)

ANAK: "You have zero balance in your account!" Kwan to met! (You have zero balance in your account, kunana met.)

INA: Ayuh! Kashianak mango ni abos! Insa-dat towak emo lad 'merikano! Ita met ja emanEngdis. Pinshowam khan tawagan! (Ay apo! Kasian dak! Insukat nak sa met ti amerikana. Umaninglish met dayta. Tawagam man manen!)

ANAK: Sota bii met mowan, kwan toy please reload immediately! (Isu met lang ti simungbat, diay babae manen, kunana nga please reload immediately!)

INA: Ayoh! Ita met gayam, marama! Jet ngantoak emo mango?! (Ay apo, madama met gayam! Ket kasa-noak ngayen?)

Cheers to our Ibaloi kailyans! :)

Comments

TruBlue said…
There's humor in the air...please
translate. Can understand some but not all. Cheers!
Djin said…
Nyahahahaha...didn't comment kaagad kanina...LOL talaga ako naunahan pa ako ni S pagbasa ko sa screen ko wala na...tawanan blues na ito.wheew...nice one ate G...
resbak tayo kaidiyan ja Ivadoy...wehehe(wheew singa enshi met bloggers ja Ivadoy)
Bill Bilig said…
LOL. That was funny. And we think cellphones are there to make communications easier? Thanks for translating by the way.
Ganda said…
Trublue: hello po, ayan na, nakatranslate na! Ilocano para mejo malapit-lapit ng konti! Kankanaey sana kaya lang baka batukan at resbakin n'yo 'ko ni Sir Bil!

Djin: 'm glad you find it funny, 'ding! Kase kung hindi, .... pakialam ko, ipopost ko pa rin! hehe

Bill: Hehe, oonga! kinawawa naman ang baket na iyon! :)
TruBlue said…
"Djin said: LOL talaga ako naunahan pa ako ni S pagbasa>>", hmmmmmmm...seemed many were discussed during this "Baguio Summit". Can feel the "magma" from where I'm at right now, hehe..
There's a saying I've read that says "What's said in Blogosphere, stays put in Blogospere"...

Ganda, the kalanguya dialect sounds like a combination of ibaloi, ifugao, and kankanaey rolled into one. At least, it's how I see it. Thanx for the translation. I will memorize and pull a fast one on my ibaloi relatives and friends. It will be fun! Cheers to you.
lovelyn said…
LOL, nice one. Another joke for Ibaloi friends. Have to memorize it too para ganda banat hahaha!
Ganda said…
Trublue: ha?? Baguio Summit? Yung summit ng dalawa tapos tatlo? :) :) as in magma talaga? ading djidji-enlighten mo man siak no ania't lablabiden dad toy?! Di kamin sa met makarelate!

Yeah, and since it's a combination of everything then learn it cuz it's going to be the language in heaven, di ba Lovelyn? hehehe

hi lovelyn, I'm glad you like the joke! :)
Djin said…
ha?uray siyak ket haan ko ammo dayta summit nga lablabiden ni sir TB?sir enya diyay?please enlighten us nga kunan ateganda.hehe.

lol pa rin ako 'til now...evrytime na mabasa ko ito..actually translated lang din yan galing sa tagalog..hehehe...i find it funny kc the pun is still there kahit translated na unlike some other jokes...hehe..

great day every1...cheers nga kunan sir TB!!!

Popular posts from this blog

On the acceptability of the word 'Tribu' among ethnic groups in Luzon

At least say Hi!